دوشنبه
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
کد خبر : 56
۱۰ شهریور ۱۳۹۶؛ ساعت ۱۱:۴۳
0 views

امام جمعه بهشهر:

مغفرت و آمرزش الهی اولین اثر قربانی کردن در فرهنگ متعالی دین است

امام جمعه بهشهر گفت: مغفرت و آمرزش الهی اولین اثر قربانی کردن در فرهنگ متعالی دین است.

به گزارش بهشهربیدار، حجت الاسلام سید عربعلی جباری امام جمعه شهرستان بهشهر در خطبه های نماز عید سعید قربان با تبریک این عید بزرگ افزود: ابراهیم خلیل یکی از پیامبران بزرگ الهی است که ذات مقدس خدای سبحان، او را از سایر پیامبران مورد عظمت و توجه ویژه قرار داده است.
وی اظهار کرد: حضرت ابراهیم از پیامبران اولوالعزم و صاحب شریعت است که خداوند در نسلش پیامبران دیگر را قرار داده است و به دست ابراهیم خانه کعبه ساخته شد و امروز این کعبه قبله مسلمانان جهان اسلام است.
امام جمعه بهشهر بیان داشت: خداوند حضرت ابراهیم را به عنوان خلیل و دوست خود برگزیده است و در زندگی این پیامبر عظیم الشان، مراحل سخت و دشواری به عنوان امتحان قرار گرفت و حضرت ابراهیم از تمامی امتحانات الهی با سرافرازی عبور کرد.
حجت الاسلام جباری با اشاره به قربانی کردن اسماعیل توسط حضرت ابراهيم گفت: این مساله هم امتحان الهی برای حضرت ابراهیم بوده است و تسلیم ذات مقدس پروردگار شدن، درس مهم از این برخورد است.
وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند: “هرکسی که به عروت الوثقی تمسک بجوید نجات پیدا می کند.” افزود: عروت الوثقی همان تسلیم در برابر ذات مقدس پروردگار است و مومنین در مقام تسلیم ذات مقدس پروردگار باید بدرخشند.
امام جمعه بهشهر بیان داشت: همچنان که در روایات آمده است؛ انسان چه در هنگام سختی و مصیبت و چه هنگام شادی، تسلیم ذات مقدس پروردگار باشد و این ویژگی انسان مومن است.
حجت الاسلام جباری گفت: اکنون محک ایمان ما به این است و اینکه ما مومن به پیغمبر و آل پیغمبر (ص) بوده و در زمان غیبت مومن به رهبری باشیم و اطاعت از رهبری سرلوحه کار ما باشد.



تگ:


نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار