شنبه
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
کد خبر : 2475
۲۶ بهمن ۱۴۰۲؛ ساعت ۳:۵۷
0 views

به گزارش بهشهر بیدار، هفته دولت امسال بود که عملیات اجرایی مسیر دوچرخه سواری شهری در بهشهر از بیمارستان شهدا در غرب بهشهر تا راهداری و پارک خطی سلامت در شرق بهشهر استارت زده شد و حالا بعد از گذشت حدود ۵ ماه، فضاسازی کنار جاده های شهری و در کناره جاده در دوطرف شمال و جنوب بلوار شهیدهاشمی نژاد بهشهر خبر از اجرایی شدن این طرح می دهد.

کلنگ زنی طرح جاده دوچرخه سواری در شهر بهشهر  به طول ۱۴ کیلومتر در راستای توسعه ورزش همگانی و با همکاری اداره ورزش و جوانان، شهرداری و فرمانداری بهشهر در دو فاز با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

طرحی که از همین حالا با اما و اگرهای فراوان روبروست و شهروندان از اجرای آن در داخل شهر و در این‌مسیر ناراضی اند.

اگر چه مسوولان به اجرای ابن طرح امیدوارند تا بتوانند در راستای تردد ایمن و افزایش پاکی هوا و جلوگیری از تردد خودروها با آلودگی بالا گامی بردارند، اما نبود ایمنی، فضاسازی، افزایش بارترافیکی، بروز برخی ناهنجاریها و… از جمله عوامل نارضایتی شهروندان بهشهری از اجرایی شدن قریب الوقوع مسیر دوچرخه سواری شهری بهشهری است.

شهروندان بهشهری این روزها با مشاهده برش های طولی در مسیر خیابان شهید هاشمی نژاد به عنوان یکی از اصلی ترین خیابان های شهر بهشهر برای اجرای مسیر دوچرخه سواری، نبود ایمنی، مکان‌نامناسب اجرای طرح، افزایش بارترافیکی و قرار گرفتن در مسیر بازار بهشهر، تبعات اجتماعی، بروز برخی ناهنجاری ها و… را از جمله عوامل نارضایتی از اجرایی شدن مسیر دوچرخه سواری شهری بهشهرعنوان می کنند.

 

* مسیر دوچرخه سواری شهری مسیر ناایمن برای تردد

 

محمدی یکی از شهروندان بهشهری با اعلام اینکه اجرای این طرح در مسیر خیابان اصلی بهشهر و به صورت دو لاین رفت و برگشت با توجه به گذرگاه‌های فراوانی که در طول مسیر وجود دارد، خطرات فراوانی را برای شهروندان و دوچرخه سواران در آینده ایجاد خواهد کرد به خبرنگار ما گفت: مسیر ویژه دوچرخه اگر چه برای تردد دوچرخه ساماندهی شده است،اما با توجه به اینکه گذرگاهاای فراواني از فرعی به اصلی در این مسیر وجود دارد، ایمن نیست و مشکل آفرین خواهد شد.

 

* جاده دریا بهترین گزینه برای مسیر دوچرخه سواری

 

عسگری دیگر شهروند بهشهری هم با بیان اينکه نامناسب بودن مسیر دوچرخه در خیابان اصلی بهشهر مشهود است، اظهار کرد: بهترین مسیر برای پیست دوچرخه سواری دریای چهارفصل بهشهر است که سالهای گذشته پیست دوچرخه سواری در این‌منطقه اجرایی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در مسیر جدید پیست دوچرخه سواران بهشهر خودرو و موتورسیکلت با سرعت ۶۰ تا ۷۰ هم رانندگی می کنند، قطعا” دوچرخه سواران در طول سفر خود حداقل یکبار دچار سانحه خواهند شد که خوب بود مسیر پیست به خارج از شهر بهشهر و یا خیابان های فرعی و ایمن از نظر تردد خودرو هدایت می شد.

 

* ایجاد مسیر دوچرخه سواری شهری اتلاف سرمایه و اعتبار

 

طاهری از دیگر شهروندان بهشهری هم اجرای این طرح را وابسته به مدیریت شهری دانست و گفت: بارها و بارها در دوران مدیریت شهری گذشته، طرح های مختلفی برای بهشهر همچون ورودی، پل گل و نور و… در دستور کار قرار گرفت و با پایان بافتن مدیریت شهردار وقت، طرح ها هم از بهشهر رفت.

وی گفت: در شرایط  فعلی که مردم از هزینه برای مایحتاج روزانه ناتوانند و توانی برای خرید دوچرخه های چند میلیونی ندارند، انجام این طرح فقط هزینه و اعتبار است و عایدی برای شهر و شهروندان ندارد.

 

* مراقب تبعات اجتماعی دوچرخه سواری شهری باشیم

 

موسوی هم با بیان اينکه ترافیک و آلودگی هوا بد است و شکی در این نیست، گفت: اجرای این‌مسیر اگر چه خوب است  و در کاهش ترافیک و آلودگی موثر است، اما باید با تصور اینکه راننده خطرساز هم وجود دارند، ایمن سازی با قوت مورد توجه باشد و چه خوب بود که این مسیر در خارج از شهر و همان‌مکان قبلی جاده دریا اجرایی می شد تا ضمن ایجاد ایمنی برای دوچرخه سواران و شهروندان از تبعات اجتماعی کاسته شود.

 

* بازاریان‌نگران پارک خودرو و تخلیه بار

 

یکی از بازاریان بهشهر هم با بیان اينکه ایجاد مسیر دوچرخه سواری قطعا محدودیت هایی را برای ما ایجاد خواهد کرد، گفت: ایجاد مسیر دوچرخه سواری در جلوی مغازه‌ها برای پارک خودرو مشتریان و همچنین تخلیه بار دردسر ساز خواهد شد و برنامه ریزی درستی در این بخش انجام نشد و انتظار داریم اجرای این طرح به مسیری که دارای تردد کمتری است و یا همان‌مسیر دریای سابق، هدایت شود.





نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار