دوشنبه
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
کد خبر : 2417
۶ بهمن ۱۴۰۲؛ ساعت ۷:۲۸
0 views

به گزارش خبرنگار بهشهر بیدار، آیت الله صادق آملی لاریجانی_ رئیس تشخیص مصلحت نظام ، جمعه شب(۶ بهمن) در مراسم ترحیم حاج میرزا علی سابقی در مسجد جامع روستای پاسند از توابع شهرستان بهشهر اظهار کرد: ماه رجب، ماه باور به خداوند و ماه استغفار و توبه است و آنانی که اهل عبادت و ذکر هستند از این فرصت ها استفاده می کنند.

وی افزود: ماه رجب ریسمان بین خداوند و عبد است و هر کس به این ریسمان برسد، به خداوند و کمال خواهد رسید.

به گفته آیت‌الله آملی لاریجانی، رسیدن به کمال مهمترین عامل به دنیا آمدن ما بود و خداوند می فرماید که جن و انس را خلق کردیم تا عبادت ما کنند.

وی افزود: خداوند جن و انس را خلق کرده است تا عبادت شود، چون این عبادت انسان را به عروج می برد.

رییس تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از آثار مهم نگاه توحیدی این است که انسان حق تعالی را سلطان عالم ببیند، یادآور شد: وقتی انسان خداوند را سلطان عالم بداند، ذکر او می کند و زنگارهای را کنار می زند.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: حق تعالی نور است اما نور حق قابل قیاس با خورشید نیست و ظلمتی در آن نیست و وقتی نور را نمی بینیم‌، مشکل از ماست چرا که قلبها به سمت مال دنیا، مال و شهرت و.. رفته است و اگر عقل و فهم به میان آید و قلب پرده ها را کنار زند، حق تعالی رخ می نماید.

وی افزود: انسانی که در مسیر پروردگار گام برمی دارد و مومن است، در مسیر هدایت و حیات طیبه قرار دارد و اگر کسی مومن بود و عمل صالح انجام داد به حیات طیبه خواهد رسید.

آیت‌الله آملی لاریجانی اظهار کرد: ما انسانها همواره به دنبال کمال هستیم، اما به دنبال پست و مقام‌می رویم و این خطای انسانی است که نور را نمی بینیم و لذا باید چشم ها را باز کنیم.

وی یادآور شد: باید به دنبال نور خداوند باشیم و توجه کنیم که خورشیدی که در حال درخشندگی است فیض خود را قطع نمی کند و هرگاه خودمان را درست و اصلاح کنیم به این نور نزدیک می شویم.





نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار