آخرین وضعیت پرونده دانشآموز آزاردیده جیرفتی
به گزارش بهشهر بیدار، اوایل دی ماه گذشته بود که باز هم تنبیه دانشآموز دیگری اینبار توسط مدیر مدرسه خبرساز شد؛ خبری که در ادامه به عذرخواهی رییس آموزش و پرورش جیرفت از خانواده دانش آموز و اخراج مدیرمدرسه منجرشد. در پی این حادثه انجمن حمایت از حقوق کودکان وکالت این دانشآموز را برعهده گرفت. […]
به گزارش بهشهر بیدار، اوایل دی ماه گذشته بود که باز هم تنبیه دانشآموز دیگری اینبار توسط مدیر مدرسه خبرساز شد؛ خبری که در ادامه به عذرخواهی رییس آموزش و پرورش جیرفت از خانواده دانش آموز و اخراج مدیرمدرسه منجرشد. در پی این حادثه انجمن حمایت از حقوق کودکان وکالت این دانشآموز را برعهده گرفت.
وی با بیان اینکه وضعیت جسمی و روحی این دانش آموز رو به بهبود است، گفت: دانیال (دانشآموز مجروح) بعد از ۱۸ روز به مدرسه بازگشته است و وضعیت نسبتا خوبی دارد. از رئیس آموزش و پرورش شهرستان جیرفت درخواست کردهام تا خدمات مشاورهای و روانشناسی در اختیار وی قرار دهند تا بتواند با صحبت درباره این اتفاق، هرچه سریعتر به وضعیت عادی بازگردد.
وی با اشاره به اینکه متهم این پرونده در حال حاضر به قید وثیقه آزاد شده است، افزود: این مدیر خاطی به دنبال کسب رضایت از خانواده رفیعی (دانشآموز مذکور) است، اما تا کنون تصمیمی در این مورد از سوی خانواده دانیال اتخاذ نشده است.
این فعال حقوق کودک با اشاره به جلسات برگزار شده با حضور رئیس آموزش و پرورش جیرفت و معلمان این مدرسه تصریح کرد: این مسئولان قول مساعدت و همکاری درمورد وضعیت این دانش آموز را داده و اعلام کردهاند که به دنبال شرایط به وجود آمده، به خانواده رفیعی به لحاظ مادی و معنوی کمک خواهند کرد.
باقری با اشاره به خواسته دانیال در خصوص جابه جایی مدرسهاش، در ادامه به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت و گفت: این حادثه به دنبال درگیری لفظی چند دانش آموز و اطلاع مدیر مدرسه، اتقاق افتاده است. این درحالیست که مدیر مدرسه به جای انجام وظیفه مدیریتی خود، به دلیل خشم و عصبانیت به ضرب و شتم دانیال پرداخته است.
این فعال حقوق کودک با تاکید بر اینکه بر اساس ماده ۷۷ آیین نامه اجرایی مدارس، هرگونه تنبه بدنی دانش آموزان تخلف محسوب میشود، تصریح کرد: چه مدیران مدرسه و چه سایر افرادی که در سیستم آموزشی مشغول به فعالیت هستند باید دست کم یکبار این آیین نامه را مطالعه کرده باشند تا بدانند هرگونه برخورد فیزیکی با دانش آموز به مثابه خشونت و آزار جسمانی است.
این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان نظامی که نقش تربیتی دانش آموزان را بر عهده دارد، از وضعیت حساستر و متفاوت تری نسبت به سایر ارگانها برخوردار است، اظهار کرد: برای کارکنان این سیستم باید کلاسهای آموزشی و مهارتهای کنترل خشم از قبل پیش بینی شود تا شاهد بروز حوادث مشابهی نباشیم.
باقری در ادامه با اشاره به وضعیت پرونده از قرار گرفتن آن در مراحل پایانی تحقیقات اولیه خبر داد و افزود: بر اساس گفتههای دادیار، بعد از این مرحله پرونده وارد مرحله دادگاهی میشود. اگرچه متهم پرونده به دنبال جلب رضایت شاکی است، اما تاکنون تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید