پنج شنبه
۹ فروردین ۱۴۰۳
کد خبر : 2209
۱۴ خرداد ۱۴۰۱؛ ساعت ۷:۱۴
0 views

نقش مهم جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب : 

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید مدیریت انقلاب اسلامی به جوانان انقلابی و متعهد سپرده شود، تصریح کردند: بیانیه گام دوم انقلاب یک ترسیم کلی از گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی است.

همزمان با ورود انقلاب اسلامی به دهه پنجم خود، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه مهمی گام دوم انقلاب اسلامی را ترسیم کردند که در آن به نقش مهم جوانان متعهد در پیشرفت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است.

عظمت وقوع و ماندگاری انقلاب اسلامی، عظمت کارکردِ انقلاب اسلامی تاکنون، عظمت چشم‌اندازی که انقلاب اسلامی باید به آن برسد و عظمت نقش نیروی جوان متعهد در مسیر پیش‌رو انقلاب اسلامی، چهار نکته کلیدی بیانه گام دوم است که بار دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان به آن اشاره کردند.

انقلاب اسلامی ایران در حالی از مرز چهل سالگی خود عبور کرده که در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی، نظامی – دفاعی و مسائل اجتماعی و فرهنگی کارکردهای موفقی داشته است.

حرکت عمومیِ منضبط، پرسرعت و همراه با پیشرفتِ محسوس و با محوریت جوان متعهد و حزب اللهی مورد توجه ویژه حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب است تا با حضور تأثیرگذار جوانان در نظام مدیریتی تحول عظیم در همه عرصه‌ها به‌وجود آید.

مطالعه تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی به‌خوبی نقش مهم جوانان و دانشگاهیان را در پیشرفت روزافزون ایران در عرصه‌های مختلف به ویژه علمی نمایان کرده است. در چهل سال گذشته، هر کجا جوانان متعهد و انقلابی ورود کردند، آن عرصه به‌خوبی خوش درخشیده و امروز هم با ورود انقلاب اسلامی به دهه پنجم، نقش جوانان متعهد بیش از پیش مورد توجه است.

استفاده از جوانان متعهد و انقلابی در مدیریت کلان کشور همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است و به همین سبب در دیدار دانشجویان، الزامات و راه‌های ورود نسل جوان حزب‌اللهی را به مدیریت کشور تبیین کردند. در همین زمینه، رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: هر جا گروهی جوان با ذهن فعال و پویا شکل بگیرد، می‌تواند با تأثیرگذاری در محیط اطراف و دیگر مجموعه‌ها در عزم و حرکت و بینایی و پیشرفت حرکت عمومی ملت ایران مؤثر باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با بیان اینکه ظرفیت‌های اثبات شده ملت ایران در شکل‌دهی و به سرانجام رساندن کارهای بزرگ، مهمترین نقطه امید حرکت عمومی ملت ایران است، تصریح کردند: طبعاً هنگامی که جوانان متعهد و حزب اللهی به معنای حقیقی کلمه، جزو مدیران ارشد کشور شدند، حرکت عمومی شتاب و رونق بیشتری خواهد گرفت.

جمعیت فعال جوانان در ایران که از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند و همواره نقش موثری در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی، دفاعی- نظامی دارند، چشم‌انداز انقلاب اسلامی را با توجه به چارچوب‌های بیانیه گام دوم انقلاب روشن ساخته است.





نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار