جمعه
۱۰ فروردین ۱۴۰۳
کد خبر : 2131
۷ اردیبهشت ۱۴۰۱؛ ساعت ۹:۵۵
0 views

به گزارش بلاغ، روز قدس روزی که یادگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مربوط به قبله نخستین مسلمانان بوده و متعلق به همه مظلومان و محرومان جهان و نماد مقابله مستضعفین با مستکبرین است.

در حقیقت استمرار راهپیمایی های خالصانه مسلمانان در آخرین جمعه ماههای رمضان ،نوید بخش فروپاشی و افول تدریجی تمدن ظالم پرور و مظلوم کش غرب و خط پایانی بر نظام لیبرال دموکراسی است.

حضور در راهپیمایی امسال از اهمیتی مضاعف برخوردار است چرا که باعث می شود اخرین توطئه استکبار جهانی درباره نابودی آرمان فلسطین موسوم به معامله قرن در نطفه خفه شود.

مردم مسلمان و روزه داران عزیز روز قدس که نماد وحدت و اراده امت اسلامی در برابر جنایات رژیم اشغالگر فلسطین است از راه رسید.

در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، شخصیت‌ها، مسئولان، نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌های مختلف، با صدور پیام‌های مشترک و جداگانه، از عموم مردم بصیر و مومن استان مازندران برای حضور در راهپیمایی این روز جهانی، دعوت کردند.

حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار صدها نفر از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس تأکید کردند: با توجه به فداکاری‌های بزرگ مردم فلسطین و اوج‌گیری رذالت و جنایت صهیونیست‌ها، روز قدس امسال با سالهای قبل متفاوت است و باید با ابراز همدلی و همبستگی با مردم مظلوم و در عین حال مقتدر فلسطین، قدرت و روحیه آنها را افزایش داد.

رهبر انقلاب اسلامی، «بازگشت به اسلام ناب و ردّ تحجر» و «موضوع فلسطین» را از دیگر شاخص‌های انقلاب اسلامی دانستند و گفتند: هویت‌زدایی و آرمان‌زدایی دو دغدغه اصلی است که باید در قبال آنها هوشیار بود اما اینکه چه کسانی به دنبال هویت‌زدایی، آرمان‌زدایی و استقلال‌زدایی هستند و تا چه حد موفق بوده یا نبوده اند، وظیفه دانشگاهیان و صاحبنظران است.

یک كارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: امروز جهان فهمیده كه مساله قدس و فلسطین یك مساله جهانی است و آرامش و آسایش بشریت از هر دین و مذهبی به این منطقه بستگی دارد.

مسعود محمدی افزود: ایستادگی در برابر اسرائیل فقط مساله مربوط به اعراب نیست و این مساله فقط مربوط به مسلمانان هم نیست كه بگوییم رخدادهایی كه در طول ۱۱۰ سال گذشته رخ داده مربوط به اعراب فلسطینی است.

وی گفت: اسرائیلی ها به دلیل روحیات بد و خصلت های پست خود هیچگاه میان جوامع اسلامی جایگاهی نداشته و نخواهند داشت.

محمدی افزود: این قوم با درست كردن یك آرمان واهی با زور و تطمیع و پشتیبانی قدرت های مختلف، یهودی های سراسر جهان را با زور و زر و تزویر به سرزمین فلسطین به عنوان سرزمین موعود آورده اند.

كارشناس مسائل سیاسی با تاكید بر اینكه این سرزمین مال فلسطینی هاست خاطرنشان كرد: اسرائیلی ها امروز با یك شعار واهی به عنوان ملتی بدون سرزمین به دنبال سرزمینی بدون ملت هستند.

وی گفت: در پرچم رژیم صهیونیستی ستاره داوود با دو خط آبی است كه معتقدند این محدوده سرزمین اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات است و این موضوع خیلی از كشورهای اسلامی را شامل می شود و این نشان می دهد كه به كشورهای اسلامی چشم طمع دارند.

محمدی افزود: خرسند هستیم اعلام روز قدس و حمایت معنوی و انقلابی مردم ایران به همراهی سایر ملت ها از ملت مظلوم فلسطین نه تنها این آرمان و آرزوی شیطانی را برای اسرائیلی ها به گور برده بلكه امروز اسرائیلی ها و صهیونیست ها بعد از اعلام روز قدس و بعد از انتفاضه های اول و دوم و سوم كه در حال رسیدن به روزهای اوج خود است، می خواهند همین سرزمین محدود را برای خودشان نگه دارند.

كارشناس مسائل سیاسی گفت: روز قدس امسال طعم و حساسیت ویژه ای دارد زیرا در زمان خطیری است.

وی اظهار كرد: اسرائیلی ها زمانی متوجه شدند مسلمان ها ولو گروه اندكی حتی حزب الله با تعدادی جوانان پاك باخته و شهادت طلب توانست آنها را سر جای خودشان بنشاند و وقتی دیدند عده ای در یك سرزمین كوچك و تحت محاصره توانستند در جنگ های مختلف پوزه آنها را به خاك بمالند، از حربه همیشگی قلدرها و مستكبران و جهانخواران با عنوان مذهب علیه مذهب استفاده كردند.

وی گفت: بر همین اساس در شش سال گذشته در آسیای غرب و خاورمیانه اتفاقاتی رخ داد و جنگ های مذهبی درون كشورهای اسلامی توسط گروهی مزدور تحت عنوان اسلام سلف تحت عنوان داعش انجام شد كه دست آنها برای مسلمان رو شده است.

محمدی افزود: آنها با ایجاد این گروه می خواستند یك حاشیه امن را برای خود ایجاد كنند كه ممكن است بتواند برای زمان كوتاهی به آنها تنفس مصنوعی بدهد اما باید بدانند ملت های مسلمان با این توطئه اسرائیل، آمریكایی و برخی كشورهای دیگر به خوبی آشنا هستند.

وی گفت: در حال حاضر شاهدیم این گروه كه توسط آنها و با حمایت همدستانشان ایجاد شده در قلب كشور خودشان به آنها ضربه می زند.
وی افزود: اینكه رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا فرمودند شاید از عمر اسرائیل كمتر از ربع قرن باقی مانده، باید امیدوار باشیم كه آن خواسته حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار نهضت جهانی قدس محقق شود.

محمدی تصریح كرد: رشته های بسیاری وجود دارد كه ما را به فلسطین، قدس، بیت المقدس و جنایات اشغالگران قدس مرتبط می كند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینكه فلسطین جایگاه و خاستگاه تعداد زیادی از پیامبران الهی و ابراهیمی بوده است گفت: این سرزمین چه در دوران قبل از اسلام كه توسط اعراب كنعانی به عنوان محل سكونت انتخاب و چه بعد از اسلام كه در زمان خلیفه دوم در كمال مسالمت توسط مسلمین فتح شد، همیشه یك سرزمین اسلامی و عربی بوده است.

امسال در حالی به استقبال روز جهانی قدس می‌رویم که شدت یافتن ظلم و قساوت دشمن صهیونیست در قدس شریف، دل‌بستگان به مسئله‌ی فلسطین را غمگین و خشمگین ساخته است. رژیم کودک کش اسرائیل در ادامه‌ی خونریزی‌ها و جنایت‌هایش با هتک حرمت مسجدالاقصی و کشتار مردم مظلوم فلسطین، سعی دارد شکست‌ها و زبونی خود را پنهان کند؛ اما این دست و پا زدن‌ها مجاهدت هوشمندانه و فعال ملت فلسطین را خنثی نخواهد کرد.

ملت‌های اسلامی نیز در کنار قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین حضور دارند و نخواهند گذاشت مشعل مقاومت و شعله‌های خروشان آتش قهر امت اسلامی علیه اسرائیل با تزویر استکبار و خیانت مزدوران منطقه‌ای خاموش شود.

 

منبع خبر : سایت بلاغ مازندران 





نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار