جمعه
۳۱ فروردین ۱۴۰۳
کد خبر : 2123
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱؛ ساعت ۴:۲۷
0 views

به گزارش بلاغ، محمد مخبر در پنجمین جلسه این ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور گفت: تالاب‌ها نعمت و موهبتی الهی برای کشور است که این دارایی‌های خدادای در حال تخریب و از بین رفتن هستند و لازم است برای حفظ و نگهداری آنها همه دستگاه‌های متولی وارد میدان شوند.

مخبر افزود: همه مردم کشور باید از تالاب‌ها منتفع شوند اما تالاب‌های کشور در معرض خشک شدن قرار دارند و اگر تدابیر لازم  برای حفظ، احیاء و توسعه آن اندیشیده نشود باید برابر خداوند و مردم پاسخگو باشیم.

وی به نبود نگاه جامع و مدیریت مناسب برای حفاظت از تالاب‌ها گریزی زد و گفت: فارغ از نشست‌های اداری و ستادهای مربوطه باید برای هر یک از تالاب‌ها برنامه و مجری مشخص و پاسخگو تعیین شود و همه دستگاه ها نیز  موظف به همکاری برای اجرای این برنامه‌ها باشند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه این نشست بر رویکرد جدی دولت برای توجه به ملاحظات و خطوط قرمز زیست محیطی تأکید کرد و افزود: محیط زیست محل حیات همه جانداران است که نیاز به مراقبت جدی دارد بنابراین دولت در مواقع آسیب به محیط زیست به هیچ عنوان از این ملاحظات کوتاه نمی آید.

مخبر به گزارش های ارائه شده درباره مسایل تالاب میانکاله و احیای خلیج گرگان گفت: رییس جمهور در سفر اخیر خود به این منطقه در احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان به مردم قول داد که تحقق آن باید دنبال شود.

معاون اول رییس جمهور در همین زمینه از وزیر نیرو، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و استاندار گلستان خواست تا تصمیمات لازم را برای اجرا و تسریع در طرح تسهیل ارتباط بین دریا و خلیج گرگان برای احیای این منطقه طبیعی اتخاذ کنند.

این نشست به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد که در آن وزیران کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، امور خارجه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار گلستان هم حضور داشتند و گزارشی از مشکلات و چالش‌های اصلی تالاب میانکاله و خلیج گرگان و نیز طرح‌های اولویت‌دار مانندطرح جامع میانکاله و خلیج گرگان به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.

در این جلسه درباره وضعیت فعلی، اهم چالش‌های پیش رو و طرح‌های اولویت دار احیاء تالاب بین‌المللی گمیشان بررسی  و در ادامه گزارشی از طرح جامع احیای، حفاظت و مدیریت این تالاب بین المللی ارائه شد که به تصویب هم رسید.

 

 

منبع خبر : سایت بلاغ مازندران 





نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار