پنج شنبه
۹ فروردین ۱۴۰۳
کد خبر : 1607
۲۹ شهریور ۱۴۰۰؛ ساعت ۱۰:۰۴
1 views

سردار علی نصر در اجلاسیه عمومی و سراسری مجمع بسیجیان استان مازندران که با هدف و محوریت تبیین و هم اندیشی پیرامون سند راهبردی پیشرفت استان که با همت نخبگان و صاحب نظران بسیجی در دست تدوین بوده با حضور آیت الله لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، حجت الاسلام رعایتی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان و جمعی از نخبگان بسیجی و مسئولین کارگروه‌های تخصصی مجمع با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه کربلا برگزار شد با اشاره بیانیه گام دوم انقلاب و بتحقق اهداف عالیه انقلاب و حرکت عمومی به سمت تحول خواهی وتحول آفرینی، گفت:  با توجه به بیانات متعدد رهبر معظم انقلاب مبنی بر  میدان دادن جوانان برای تسریع در تحول خواهی و تحول آفرینی، باید محوریت این حرکت عمومی را جوانان قرار داد که بخاطر ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که جوانان دارند این حرکت سریع‌تر صورت میگیرد.

مسئول مرکز هم اندیشی راهبردی سازمان بسیج با بیان این مطلب که برای حرکت به سمت تحول خواهی و تحول آفرینی نیاز به شناخت صحنه است، افزود: بلازم است نگاه‌ها یمتفاوت را بخوبی بنشاینم و تهدیدات و اسیب‌ها و فرست‌ها ربررسی کنیم و بشناسیم.

نصر به اهداف پنج گانه  انقلاب اسلامی اشاره  کرد و ادامه داد: متاسفانه  در سال‌های اخیر به دلایل سوء مدیریت ها، در برخی از موارد سرمایه اجتماعی و امید مردم مخدوش شد؛ و یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشت، تقویت و حفظ افق روشن در افکار عمومی است.

مسئول مرکز هم اندیشی راهبردی سازمان بسیج با بیان اینکه تحقق ارمان‌های انقلاب باید منجر به شور و امید در بین مردم شود، خاطر نشان کرد: باید برای حرکت به سمت افق روشن و تحقق اهداف عالیه، نیاز به برنامه بود.

نصر با بیان این مطلب که بسیج خود را مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب دیده است، اضافه کرد: بسیج برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، سند راهبردی را طبق آن تدوین و به تصویب رهبر معظم انقلاب رسید.

مسئول مرکز هم اندیشی راهبردی سازمان بسیج، با تصریح بر اینکه بسیج در این برهه از زمان جایگاه خود را تغییر داده است، گفت: بسیج در مسیر  تحول سازی و  جامعه پردازی احساس تکلیف کرده و میدان دار تحول آفرینی در جامعه است.

نصر در ادامه سخنان خود با اشاره به تمدن سازی، گفت: بسیج بعنوان حافظ منافع مردم و حلقه میانی بین نظام و امت نقطه اجتماع  است و برای تمدن سازی و ظرفیت‌های انقلاب را پای کار میاورد.

مسئول مرکز هم اندیشی راهبردی سازمان بسیج با تصریح بر اینکه بسیج حلقه وصل و میانی برای پای کار آوردن ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم است، خاطرنشان کرد: بسیج به منافع اصلی مردم فکر می‌کند و در برهه‌های حساس فارغ از هر گونه جناح بندی و حزبی، برای رفع مشکلات پای کار آمد.

نصر، در بخش دیگری از سخنان خود به سبک مدیریتی بسیج هم اشاره کرد و گفت: با سازو کار‌های اداری نمیتوان فرزا‌های بلند بیانه گام دوم را اجرایی کرد و ضرورت دارد با ظرفیت عظیم بسیج، به سمت اجرایی کردن بیانیه گام دوم حرکت کرد.

مسئول مرکز هم اندیشی راهبردی سازمان بسیج  با بیان اینکه بسیج به عنوان نماینده امین، مطالبه گر مردم منعکس کننده مسائل مشکلات است، خاطرنشان کرد: بسیج فراجناحی و حزبی کار میکند و در طرح شهید سلیمانی، این نمود پیدا کرد؛ که تمام ظرفیت‌ها پای کار آمد و حماسه‌های بزرگی خلق شد.

نصر در ادامه به طرح  واکسیناسیون هم اشاره و تصریح کرد: اگر شرایط واکسینه کردن مردم فراهم و منابع هم تامین شود، بسیج میتواند ظرف یک هفته در کل کشور واکسیناسیون را به اتمام برساند که چه بسا برخی از استان‌ها هم اعلام آمادگی کردند که ظرف ۲۴ ساعت میتوانند مردم را واکسینه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز به عملیاتی کردن سند توسعه و پیشرفت استان مازندران  تاکید کرد و گفت: باید برای  اجرا و عملیاتی شدن این سند تلاش کنیم.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با همکاری  عوامل اجرائی دولت سیزدهم گام‌های موثری را در راستای توسعه استان برداریم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز گفت: رفع محرومیت با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در استان از جمله اهداف تدوین سند راهبردی است سندی که با شناسایی ظرفیت‌ها، آسیب‌ها، تهدید‌ها و قوت‌های استان راهبرد استراتژی استان را برای چند سال آینده طراحی می‌کند.

سردار سیاوش مسلمی افزود:مازندران به رغم برخورداری از منابع، به دلیل نداشتن برنامه جامع، هوشمند نتوانسته از منابع خدادادی بهینه استفاده کند و با طراحی صندوق توسعه بخشی از این محرومیت‌ها جبران خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سطح استان از تعداد دام رتبه اول را داریم، ولی در بهره وری رتبه هفتم را دارا هستیم، گفت: در حوزه کشاورزی و کشت دیم در پایین‌ترین سطح کشور قرار داریم و باید با بهره گیری از علوم روز و مدرن، وضعیت استان را ارتقا دهیم.

مسلمی در زمینه اجرای طرح واکسیناسیون افزود: در استان مازندران با همت بسیج و سپاه تا ۱۹ مرکز تجیمعی واکسیناسیون در استان راه اندازی شده است و آمادگی روزانه صد هزار دور واکسن را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی داریم.

انتهای پیام/



مرجع : بلاغ
تگ:


نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار