دوشنبه
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
کد خبر : 60
۹ شهریور ۱۳۹۶؛ ساعت ۳:۵۰
0 views

یازدهمین یادواره سرداران و ۸۰۰شهید بهشهر و بزرگداشت آیت الله جباری برگزار شد

یازدهمین یادواره سرداران و 800شهید بهشهر و بزرگداشت آیت الله سید صابر جباری امام جمعه فقید بهشهر و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری با حضور سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده انتظامی کشور، پرشور مردم، علما و روحانیت و مسوولان استانی و کشوری برگزار شد.

به گزارش بهشهربیدار، سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده انتظامی کشور روز پنج شنبه در این مراسم گفت: همه شهدا و جانبازان و رزمندگان یا تاسی از امام حسین در جبهه ها حضور یافتند و در جای جای کشور برای دفاع حاضر شدند و اکنون ابهت و اقتدار ما در گرو ایستادگی و جانفشانی این عزیزان است.

وی افزود: صحبت از بهشهر، علما و ايثارگران و شهدا گفتن سخت است چرا که مردم این دیار در تمام تحولات قبل و بعد انقلاب و دفاع مقدس، دفاع از حرم، مبارزه با دشمنان در نقاط مختلف و در سطح کشور تاثیرگذار بودند.

مومنی ادامه داد: آیت الله هاشمی نژاد با خطابه های آتشین خود دل رژیم را به لرزه در آورد و تاثیرگذاری سخنان این عالم بزرگوار همچنان پابرجاست.

وی همچنین با بزرگداشت نام و یاد آیت الله جباری امام جمعه فقید بهشهر و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، نقش تعیین کننده این عالم را در انقلاب و بعد از آن بی نظیر دانست و گفت: خطابه های آتشین این عالم بزرگوار، مستند موجود است و در همه دوران، حضور و ارتباط ایشان در دل جوانان سن و سال نمی شناخت و در دل جوانان بود و مردم مجذوب این بزرگوار هستند.

جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: خلوص، تقوا، درایت، تدبیر و ولایتمداری این بزرگوار بر کسی پوشانده نیست و باید الگوی همگان باشد.

وی با بزرگداشت نام سرداران و شهدای این منطقه گفت: شهید ابوعمار با شخصیت عرفان، شجاعت و دلیری دارای جاذبه بالایی بود و شهید مهرزادی در مسوولیت ویژه خود در لشکر ۲۵کربلا، سنبل شجاعت و تدبیر و مدیریت بودند و در مواقع ضروری تدارکات هم می کرد.
مومنی ادامه داد: فرماندهان زیادی از این شهر با تربیت عالمان تقدیم انقلاب شدند و شجاعت و استقامت سردار ییلاقی که اکنون گنجینه دفاع مقدس هستند برای همه ما مثال زدنی است که همچنان در صحنه هستند و ما همچنان مدیون شهدا و این رزمندگان و فرماندهان هستیم.

این مسوول با بیان اینکه شهدای مدافع حرم هم بعد از شهدای دفاع مقدس، امنیت را برای ما به ارمغان آوردند، گفت: همه شهدای ما در طول این انقلاب، امنیت و آرامش امروز را برای ما به ارمغان آوردند و ارج گزاری به مقام همه شهدا و رزمندگان وظیفه تک تک ماست که امیدوارم ادامه دهنده واقعی راه شهدا باشیم. جانشین فرمانده انتظامی کشور، بزرگترین نعمت را نعمت امنیت دانست و گفت: در دنیایی هستیم که اطراف ما ناامن است و کشور ما با رهبری رهبر معظم انقلاب و رزمندگان و ایثارگران دارای امنیت همه جانبه است و باید بدانیم همه کارها و امورات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… در گرو امنیت است.

مومنی افزود: شبهه این که چرا باید در عراق و سوریه حضور داشته باشیم در جامعه وجود دارد در حالی که باید بدانیم تاریخ ۲۰۰سال گذشته نشان می دهد که در جنگ های مختلف بخشی از ایران با معاهدات و عهدنامه های مختلف از دست رفت و اگر حمایت از مرزهای مختلف انجام نشود دشمنان آرام نمی نشینند.

وی اظهار کرد: اینطور نیست که اگر کاری نداشته باشیم، کاری ندارند؛ حقوق بشر و این مسائل دروغ بزرگی از سوی دشمنان است.

این مسوول ادامه داد: تروریسم و القاعده را دشمنان و استکبار خودشان بوجود آوردند و سفاک تر از داعش در عالم وجود ندارد که دست پرورده خودشان است.
جانشین فرمانده انتظامی کشور گفت: معاهدات و قراردادهای و حقوق بین المللی تا جایی اعتبار دارد که به ضرر آنان نباشد وگرنه معاهدات را زیرپا می گذارند.

وی با اعلام اینکه به دشمن اعتماد نیست؛ گفت: برجام هنوز مرکبش خشک نشد و به تعهدات خود عمل نکردند و نمی توان به این دشمن اعتماد داشت.

مومنی گفت: پیشرفت و حیات نظام و جمهوری اسلامی ما در گرو استمرار خون شهدا و ولایتمداری است.

وی افزود: مشکل دشمنان نمازخواندن نیست نماز و حجی که در راستای منافع آنان باشد خطری برای آنان نیست و باید مراقب باشیم.

جانشین فرمانده انتظامی کشور اظهار کرد:
دشمنان به دنبال غارت نفت و گاز منطقه و سلطه بر ایران و کشورهای منطقه هستند و باید مراقب باشیم.

مومنی گفت: یکپارچگی و حفظ وحدت حول محور ولایت، تبعیت از رهبری، آمادگی مقابله با دشمن و افزایش روحیه شهادت طلبی و افزایش قدرت و توان داخلی مهمترین وظیفه ما در ادامه راه شهدا و مقابله با دشمنان است که باید با ولایتمداری استمرار یابد.
به گزارش خط امید، در پایان این مراسم از ۴کتاب در خصوص زندگینامه آیت الله جباری امام جمعه فقید بهشهر و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری رونمایی شد.



تگ:


نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار