سه شنبه
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
کد خبر : 2432
۱۵ بهمن ۱۴۰۲؛ ساعت ۷:۵۹
0 views

 

حسن خیریانپور در نشست با فعالان اقتصادی و تجار استان مازندران با فعالان گردشگری و تجار استان مانگیستائو قزاقستان در اتاق بازرگانی خواستار تعمیق روابط تجاری فعالان اقتصادی مازندران و استان مانگیستائو قزاقستان شد و گفت: امیدوارم این دیدارها منجر به قراردادهای فی مابین بخش خصوصی این دو استان شود.

وی خواستار تسهیل‌گری در رفع موانع گمرگی بین دو استان مازندران و مانگیستائو شد و افزود: استان مازندران آماده برگزاری نمایشگاه مشترک از ظرفیت‌های دو استان مازندران و مانگیستائو است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران به ظرفیت‌های بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار در استان مازندران اشاره کرد و گفت: این بنادر و بندر اکتائو مهم‌ترین ظرفیت برای تبادل تجاری و اقتصادی هستند.

خیریانپور اعلام آمادگی کرد تا سرای تجاری اتاق بازرگانی مازندران در اکتائو و سرای تجاری اکتائو در مازندران راه‌اندازی شود.

وی همچنین گفت: این آمادگی را داریم تا گره‌ها و مشکلات بخش خصوصی را مرتفع کرده و محصولاتی چون مرکبات، کیوی، لبنیات و دیگر نیازمندی‌های استان مانگیستائو را تامین و صادر کنیم و متقابلاً به صورت تهاتر از قزاقستان گوشت قرمز وارد کنیم.

وی تاکید کرد: جلسات بخش خصوصی دو استان مازندران و مانگستائو به صورت وبینار، مستمر ادامه پیدا کند.

هیات ۲۸ نفره متشکل از فعالان تجاری، اقتصادی، گردشگری، اجتماعی و ورزشی به ریاست « کولژانوف کانات ژانبیر اولی» معاون استاندار استان مانگستائو قزاقستان و آقای «ژابیر بای ماتایف» رئیس مصلحت استان مانگستائو در راستای فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی و گردشگری روز پنج‌شنبه وارد مازندران شدند.

طبق برنامه اتاق بازرگانی مازندران این هیات تجاری در سفر هفت روزه از بخش‌های مختلف استان مازندران بازدید می‌کنند.





نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار