پنج شنبه
۹ فروردین ۱۴۰۳
کد خبر : 2204
۱۳ خرداد ۱۴۰۱؛ ساعت ۳:۱۸
0 views

به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری تقوای الهی را سبب حمایت اخداوند و پرهیز از ریاکاری دانست و گفت: باطن انقلاب اسلامی، تقوا، ایمان، معنویت، ایثار و حماسه است و تقوانداشتن سبب فاصله گرفتن از حقیقت و باطن انقلاب می‌شود.

وی با اظهار اینکه غیرخدا را باید ناچیز و هیچ شمرد، با گرامیداشت دهه کرامت و سالروز خجسته میلاد حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) گفت: به برکت ائمه، در منطقه و جهان دارای رشد و حرکت هستیم و نباید به شانتاژهای دشمنان توجه کرد.

محمدی لائینی آغاز چله ریاضت کلیمی را گرامیداشت و افزود: در این چله می‌توان حوائج را دریافت کرد و باید به دعا اعتقاد و ایمان داشته باشیم.

امام جمعه ساری سالروز شهادت شهدای ۱۵ خرداد و سی وسومین سالگرد ارتحال ملکوت حضرت امام راحل را تسلیت گفت و افزود: سی وسه سال از رهبری داهیانه و خمینی گونه، مقام معظم رهبری می‌گذرد و در عین حال حضرت امام راحل یک حقیقت همیشه زنده است و نمی‌توان این حقیقت را محو کرد.

آیت الله لائینی با اظهار اینکه به تعبیر حضرت امام راحل، مقام معظم رهبری یک نعمت اهدا شده از سوی خداوند است، گفت: آنکه را خدا خواست سکاندار کشتی انقلاب شد و طی سی وسال گذشته با رهبری موفق، ملت را از گردنه‌ها و پیچ‌های تاریخی به سلامت و ما را از خرمشهرها با موفقیت عبور داد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرازی از وصیت نامه الهی – سیاسی حضرت امام راحل بر تداوم راه امام تاکید کرد و گفت: مقاومت، صبر، پایداری، استکبار ستیزی، اسلام سیاسی، انقلابی و ناب محمدی از توصیه‌های امام راحل است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها درپی تحریف حضرت امام راحل هستند، گفت: آنان درپی تجلیل امام منهای خط امام هستند درحالی که امام بدون خط امام تحریف و دروغ بزرگ است و امام با خط امام حقیقت همیشه زنده تاریخ است.

آیت الله لائینی با عنوان اینک خط امام استکبارستیزی و سازش نکردن با صهیونیست‌ها و عادی نکردن روابط با اسرائیل است، گفت: آمریکا از خط و تفکر انقلابی و سیاسی حضرت امام راحل می‌هراسد و ما باید به خط امام توجه داشته باشیم.

امام جمعه ساری با اشاره به روز جهانی محیط زیست گفت: طبیعت، دریا، جنگل ارزشمند هیرکانی و منابع طبیعی، مراتع، تالاب‌ها و غیره در استان بر اهمیت محیط زیست افزوده است و مردم باید حافظ محیط زیست باشند و از مواد سمی و کود به اندازه علمی استفاده کنند.

وی از مسئولان خواست تا نسبت به محیط زیست دغدغه؛ توجه و اهمیت بیشتری داشته باشند و گفت: قصور وتتقصیرهای زیادی در زمینه محیط زیست وجود دارد و از سوی دیگر به بهانه حفظ محیط زیست، صنایع را از استان دور نکنیم و جلوی ایجاد خطوط تولید و پروژه‌های صنعتی را نگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: محیط زیستی ها این هنر را داشته باشند و بین حفظ محیط زیست و آوردن صنایع مدرن هماهنگی ایجاد کنند.

محمدی‌لائینی در ادامه با توصیه به اخلاق اسلامی و رعایت تقوا تصریح کرد: اگر با تقوا باشیم، ریاکاری نداریم، اگر باتقوا باشیم خدا عبادات ما را قبول می‌کند، اگر باتقوا نباشیم از باطن انقلاب فاصله گرفته‌ایم، زیرا باطن این انقلاب باطن ایمان و اعتقاد اخلاص و خلوص است، بنابراین بیاییم غیرخدا را ناچیز بشماریم.

وی اضافه کرد: هر کاری انجام می‌دهیم به خدا فکر کنیم اینکه خدا چیست و چه می‌خواهد، بدانیم که او بداند کافی است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران بیان کرد: کار باید برای خدا باشد در این صورت خداوند خودش متکفل اجرا و ثواب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان در کاری که انجام می‌دهد باید مراقبت کند ریا نفوذ نکند، گفت: از خداوند می‌خواهیم توفیق عمل خالص نصیب کند.

 

 

منبع خبر : سایت بلاغ مازندران





نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار