جمعه
۱۰ فروردین ۱۴۰۳
کد خبر : 2189
۱۱ خرداد ۱۴۰۱؛ ساعت ۴:۱۸
0 views

به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران در چمستان ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ولادت با سعادت کریمه اهل بیت(علیهم السلام) حضرت معصومه (سلام الله علیها) با قرائت آیه ۱۴۲اعراف، اظهار کرد: چله میقات« چله گیری از ابتدای ذیقعده تا دهم ذیحجه» از امروز با یک سی شب و یک ده شب آغاز می شود.

نماینده ولی فقیه درمازندارن ضمن گرامیداشت یاد و نام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و شهدای قیام ۱۵خرداد،‌افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای(مدظله العالی) «این انقلاب بی ‌نام خمینی(ره) در هیچ کجای جهان شناخته ‌شده نیست».

وی با بیان اینکه امام راحل انقلاب را با جهاد تبیین آغاز کردند، گفت: این نشان دهنده جهاد تبیین است؛ اگر بناداریم از عنصر مردمی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنیم باید از جهاد تبیین بهره بگیریم.

محمدی لائینی با بیان اینکه امام راحل واقعا جهاد تبیین بسیار سختی را شروع کردند که سابقه نداشت مراجعه تقلید و علما را کمتر مشاهده کردیم که غیر از درس، منبر یا سخنرانی داشته باشند و گاهی هم سخنرانی دون شأن مراجع تقلید شمرده می شد، ادامه داد: اما امام خمینی(ره) اقدام به سخنرانی های آتشین و تبیین مسائل کردند.

وی با بیان اینکه رابطه بین امت و امام راحل بر پایه اقتدا و تقلید و برپایه افتا و تبیین است، گفت: باید در کنار اقتدا و تقلید حتما از عنصر تبیین هم استفاده شود تا تداوم و استمرار حرکت را شاهد باشیم.

محمدی لائینی به پوشش نامتعارف دانش آموزان در حوزه های امتحانی استان اشاره و اظهار کرد:‌جای تاسف دارد که به جای تشویق دانش آموزان به رعایت پوشش اسلامی، شاهد بی حجابی در مدارس هستیم.

وی به فیلم عنکبوت مقدس اشاره کرد و گفت:‌این فیلم موهن توهین به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است باید مراتب نگرانی و تاسف و اعتراض و خود را بیان کنیم واجازه ندهیم بازیگران داخلی این فیلم در فعالیت های هنری کشور ایفای نقش داشته باشند.

محمدی لائینی با بیان اینکه آنگونه امام راحل به مردم اتکا و اتکال داشت انگار جزء مردم کسی را نداشت و در مقابل نسب با خدا نیز همین گونه رفتار می کرد،‌افزود: امام خمینی(ره) برای خواص و عامه مردم جهاد تبیین داشت.

امام جمعه ساری اذعان کرد: امام خمینی(ره) ریشه‌های افول قدرت اسلام را شناخت و آنرا مورد هدف قرار داد و همچنین امت اسلامی را با آن ریشه‌ها آشنا کرد.

وی به وفاق قوای سه گانه اشاره و اظهار کرد: این وفاق و همدلی فرصت خوبی است که مشکلات و چالش های کشور مرتفع شود.

محمدی لائینی مدیریت کرونا، ارتباط درست در راستای استفاده از ظرفیت های کشورهای همسایه برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی و دورزدن تحریم ها و گسترش تمایلات اقتصادی با کشورهایی که خوی استکباری ندارند و هدفمند کردن یارانه ها و حذف ارز ترجیحی را از جمله برنامه های دولت سیزدهم یاد کرد و گفت: تدابیر دولت در هوشمندسازی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی در سایه هوشیاری مردم در دست اقدام است که می طلبد با جهاد تبیین این کار ویژه دولت به موفقیت بیانجامد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت، گفت: با توجه به شرایط نابسامان فضای بازار در سال ۹۹و ۱۴۰۰دولت در اخذ مالیات از کسبه و مردم نرمش داشته باشد.

 

منبع خبر : سایت بلاغ مازندران 





نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار