جمعه
۳۱ فروردین ۱۴۰۳
کد خبر : 1482
۲۳ اسفند ۱۳۹۶؛ ساعت ۷:۳۹
0 views

رئیس اداره کتابخانه‌های بهشهر خبرداد:

عضویت ۷ هزار نفر در اداره کتابخانه‌ای شهرستان بهشهر

رئیس اداره کتابخانه‌های بهشهر بابیان اینکه هم‌اکنون 11 کتابخانه عمومی در شهرستان بهشهر فعال است، ادامه داد: پنج کتابخانه به‌صورت نهادی و شش کتابخانه به‌صورت مشارکتی در حال فعالیت هست و این کتابخانه‌ها دارای 7 هزار عضو فعال است که از این تعداد 2800 نفر مرد و 4200 نفر زن هستند.

به گزارش بهشهر بیدار، علی ذبیح پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بهشهر بیدار گفت: تمدن‌های پویا و ماندگار به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت خاصی می‌دهند و پویایی و ماندگاری آن‌ها نیز به همین دلیل است و افراد کتاب‌خوان انسان‌هایی هستند که درک و فهم بالاتری نسبت به مسائل دارند و روزبه‌روز بر اطلاعات و دانایی‌ آن‌ها افزوده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: اهمیت پرداختن به کتاب‌خوانی و انس با کتاب قدری مهم است که در آموزه‌های دینی و روایات اسلامی بر آن تأکید و سفارش فراوان شده است.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های بهشهر بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی برای گروه سنی کودک برنامه‌هایی همچون نشست کتاب‌خوان کودک، کارگاه‌های قصه‌گویی، نقاشی کاردستی آموزشی و برای گروه سنی بزرگ‌سال برنامه‌هایی همچون معرفی کتاب، کلاس‌های آموزشی، جلسات نقد و بررسی کتاب، نشست کتاب‌خوان، شب‌شعر و… برگزار می‌شود.

 

این مسئول بابیان اینکه کتابخانه‌های عمومی نهادی ۱۰۰ درصد فرهنگی و آموزشی است، افزود: فرهنگ و آموزش دو مقوله‌ای هستند که بقای هر جامعه‌ای به آن استوار است و توسعه پایدار هر جامعه با توسعه فرهنگی و آموزشی آن جامعه سنجیده می‌شود و مدیریت کتابخانه‌های عمومی خود را موظف می‌دانند برای تمامی اقشار جامعه برنامه‌های فرهنگی در راستای سیاست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرا کنند.

 

ذبیح پور بابیان اینکه هم‌اکنون ۱۱ کتابخانه عمومی در شهرستان بهشهر فعال است، ادامه داد: پنج کتابخانه به‌صورت نهادی و شش کتابخانه به‌صورت مشارکتی در حال فعالیت هست و این کتابخانه‌ها دارای ۷ هزار عضو فعال است که از این تعداد ۲۸۰۰ نفر مرد و ۴۲۰۰ نفر زن هستند.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بهشهر از وجود ۱۲۰ هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های بهشهر خبر داد و افزود: تعداد ۱۰۷ هزار عنوان کتاب در این کتابخانه‌ها موجود هست.



تگ:


نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار