جمعه
۱۰ فروردین ۱۴۰۳
کد خبر : 1295
۳۰ بهمن ۱۳۹۶؛ ساعت ۱۰:۰۵
0 views

سامانه سجام پل ارتباطی مردم با قوه قضاییه/ جرائم در مازندران باید کاهش یابد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران گفت: اقشار مختلف مردم از طریق سامانه سجام مي‌توانند گزارشات خود را به صورت محرمانه براي پيشگيری از وقوع جرم را به اطلاع برسانند.

به گزارش بهشهر بیدار،حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و در راستای پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی، در سال ۹۶ حدود ۵۶ برنامه ابلاغی آموزشی، فرهنگی و اجتماعی با مشاركت دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مرتبط و سمن‌ها در استان مازندران اجرا شد.

وی افزود: مشاركت مردم در تحقق فرامین رهبری برای كاهش آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی یک اولویت موثر و راهكار مناسب در همكاری با دستگاه قضایی در كاهش وقوع جرم در فضای مجازی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران بیان کرد: یکی از برنامه‌های این معاونت بحث استفاده از اطلاعات مردم همچون اتفاقات،‌ اخبار،‌ آسیب‌هایی که در محلات و شهرها،‌ مکان‌هایی که از شهر فاصله دارند با عنوان یک مرکز آسیب و یا معضلاتی در آنجا وجود دارد را که در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی، این موضوعات را از طریق سامانه ارسال کنند تا به بهترین شکل اقدامات صورت بپذیرد.

این مسئول تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که دستگاه قضایی برای مشارکت مردم و استفاده از طرح و برنامه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی موضوع سامانه سجام است که همه‌ مردم می‌توانند در این سامانه مشارکت و ثبت‌نام کنند.

موسوی ادامه داد: دستگاه قضایی مصمم است که برای رفع آسیب و کاهش آن هر اقدامی که لازم باشد با همکاری و جدیت سایر دستگاه‌ها موضوعات رو حل کند.

وی با اشاره به کاهش طلاق در مازندران، گفت: در سال جاری افزایش طلاق در سطح استان نداشتیم و تمام پرونده‌های طلاق به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران تصریح کرد: در شهرهایی که مراکز مشاوره وجود ندارد نیز در حال ایجاد و راه‌اندازی دفتر هستیم که موارد طلاق به آن معرفی شوند.

این مسئول با اشاره به رشد جرائم در سطح استان اظهار کرد: رشد جرائم بستگی به نوع جرم دارد، اما در کل، آمار رو به رشد است و باید اقداماتی انجام صورت گیرد که جرائم در مازندران کاهش یابد.

موسوی درباره رتبه جرم ضرب و جرح در استان افزود: جرم ضرب و جرح رتبه دوم را در مازندران دارد.

وی درباره مطالبات اصحاب رسانه از مسئولان، گفت: کسانی که در رسانه کار می‌کند قطعا تابع مقررات هستند و تمامی مطالب باید بر اساس مدرک باشد.



تگ:


نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار