پنج شنبه
۹ فروردین ۱۴۰۳
کد خبر : 1861
۲۵ دی ۱۴۰۰؛ ساعت ۷:۰۷
0 views

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اجرای طرح بیمه تکمیلی ویژه خانواده‌های روستایی در استان گفت: در اجرای این طرح ۹۰۰هزار روستایی زیر پوشش بیمه رایگان سلامت، از بیمه تکمیلی شرکت آتیه سازان حافظ (مربوط به سازمان بیمه سلامت) بهره مند می‌شوند.

دکتر محمدرضا میرزایی که تازگی بعنوان مدیرکل بیمه سلامت مازندران منصوب شد، با بیان اینکه خدمات بیمه رایگان به خانواده‌های کم بضاعت حاشیه شهر‌ها و مناطق آسیب پذیر شهر‌ها ارائه می‌شود افزود: مشمولان این طرح با پرداخت سالانه حدود ۱۰۰هزار تومان از مزایای خدمات بیمه تکمیلی برخوردار می‌شوند.

میرزایی، سازمان‌های بیمه‌گر را بازوان اجرایی دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت عنوان و خاطرنشان کرد: در مازندران دو سازمان بیمه‌گر تامین اجتماعی و بیمه سلامت جمعیت حدود ۳ونیم میلیون نفری استان را زیرپوشش بیمه‌ای دارندکه نیمی از جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با اعلام اینکه نزدیک به یک‌میلیون و ۱۰۰هزار نفر از جمعیت استان بابت بیمه پایه پولی پرداخت نمی‌کنند افزود: اولویت اصلی بیمه ارائه خدمات سلامت با کیفیت برای بیمه شدگان است که بخشی در قالب بیمه شده روستایی بوده که ۸۸۰هزار نفر هستند.

مدیرکل بیمه سلامت با اعلام اینکه پیگیری برای بیمه رایگان افراد بدون بیمه از دیگر اقدامات در دستور کار سازمان بیمه سلامت است، گفت: در مناطق روستایی افراد فاقد بیمه نداریم، اما در حاشیه شهر‌ها خانواده‌های زیادی بدون پوشش بیمه‌ای هستند که مقرر شد با استفاده از ظرفیت سپاه کربلای مازندران به شناسایی افراد بدون پوشش بیمه‌ای اقدام شود.

وضعیت نامطلوب نسخه نویسی الکترونیکی در مازندران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران همچنین به اجرای کُند طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان اشاره کردو گفت: فقط ۴۸درصد نسخه‌های پزشکان طرف قرارداد در مازندران به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این رقم در سطح ملی ۷۴درصد است.

میرزایی با بیان اینکه بنا بر تصمیمات اتخاذ شده؛ تا پایان آذر هیچ نسخه کاغذی پذیرفته نمی‌شود با تاکید بر رفع مشکل نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان افزود: با وجود اختلافات در نسخه نویسی، هنوز هفت بیمارستان در بابل نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز نکردند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه مهمترین اقدام کنونی در مازندران، اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی است افزود: در ۱۵ استان کشور بالای ۹۵درصد نسخه‌ها به صورت الکترونیکی نوشته می‌شود، اما مازندران از انتها رتبه سوم را در اختیار دارد.

وی، درباره پزشکان که طرف قرار داد بیمه سلامت نیستند و اصرار به نگارش نسخه به صورت کاغذی دارند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رغبت مردم به پزشکانی که با بیمه‌ها قرارداد ندارند کاهش پیدا می‌کند، برای جلوگیری از این مشکل مجبور به استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیکی می‌شوند.





نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار