پنج شنبه
۳۰ فروردین ۱۴۰۳
کد خبر : 1835
۲۱ دی ۱۴۰۰؛ ساعت ۱۲:۴۲
0 views

ولادی سرپرست اداره کل حمل ونقل و راهداری مازندران گفت: کارشناسانی از تهران برای بررسی شکاف‌های ایجاد شده در محور هراز به منطقه اعزام شدند و با نصب شاخص‌هایی این شکاف‌ها را روزانه رصد می‌کنند و اگر شاخص‌ها تغییر جدی داشته باشند نسبت به ایمن سازی محور اقدام خواهد شد.

وجود شکاف‌های عمیق به طول یک و نیم کیلومتر در ارتفاع ۱۹۰۰ متری قله دماوند در منطقه آب اسک به دغدغه جدید مسئولان راه تبدیل شده است، شکاف‌هایی که بر اساس تصاویر دریافتی از ماهواره در سال‌های ۲۰۰۶ وجود داشت و بسیار کوچک بود اما حالا ارتفاع و عمق این شکاف‌ها زیاد شده است.

کارشناسان، جاده سازی، معدن کاوی، وجود گسل‌ها و بروز زلزله‌های کوچک را از جمله دلایل تشدید این شکاف‌ها در محور هراز اعلام کرده و می‌گویند بارندگی‌های شدید و تردد خودرو‌های سنگین که در معادن اطراف مشغول فعالیت هستند امکان دارد سبب رانش بیشتر این شکاف‌ها و حرکت به سمت جاده هراز شود به همین دلیل راهکار اصلی عبور از این خطر، تغییر مسیر محور هراز در این مطقه است.

به گفته سرپرست اداره کل حمل ونقل و راهداری مازندران، جابجایی این محور در مسیر یک کیلومتری شاید زمان بر باشد اما در دستور کار مطالعاتی قرار دارد و تا زمان حصول نتایج، پایش گروه‌های کارشناسی ادامه خواهد داشت.

 

 

 

 

منبع خیر :  سایت خبر نگاران جوان ساری 

 

سایت بهشهر بیدار





نظر شما:

1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
نام *
ایمیل *

اخرین اخبار